Jag kan om jag vill

publicerat i Lever livet i Skottland;

Ett av Marks stora intressen är att cykla. Vårt garage är fullt med cyklar av olika slag och storlekar, en cykel för varje tillfälle. I helgen hyrde vi en cykel till mig så att jag kunde följa med Mark och hans vänner när de skulle cykla upp och ned för ett berg.... Mark var övertalad om att jag skulle tycka att det var kul.

Jag hoppade på min fräsiga cykel och vi begav oss mot detta berg. Efter en timme var jag trött och då hade vi precis nått foten på berget. Efter en liten vila började en lååång klättring, upp upp upp! På en jäkla cykel. Efter något som kändes som 10 timmar men förmodligen bara var 1,5 hade vi äntligen nått den rätta höjden och kunde börja tänka på att cykla neråt. MEN!! Vi tog inte samma väg ner som upp..... 30 minuter av att putta och dra den där jävla cykeln i en stenig, lerig och fasansfull terräng och jag hade fått nog! Fötterna var dyngsura av leran, rumpan värkte av sadeln, jag var hungrig och så regnade de på det. Jag var arg, sååå arg!

Tillslut nådde vi något som var en stig i skogen och vi kunde äntligen börja cykla nedåt. Denna stig var jämsides med ett brant stup... Jag var livrädd! Inte nog med stupet, det var stubbar, grenar, kvistar, stenar och vattenpölar i min väg. Jag fick varva mellan cykla och att putta/bära den. Men självförtroendet växte med tiden och det känns som att jag flög fram mellan alla hinder på vägen innan vi nådde slutet. Jag hade nog inte så mkt kontroll på cykeln egentligen men jag klarade hela vägen utan att krascha och de är väl något att hänga i granen!? I slutändan så hade jag en bra dag, att gå på den lilla lokala puben i Aviemore och äta en flottig burgare med lera i håret, ja de var någonting speciellt med den dagen. Nä vi väl kom hem så gick jag och la mig efter en dusch. Gå och sova kl åtta på en lördagskväll...

Vilket långt inlägg detta blev, jaja nu kan jag bocka av ’mountainbiking’ från min lista av saker som jag aldrig har testat. Nästa gång blir de ’road riding’ jag tror att de är mer för mig, att cykla på en slät väg, ja tack! 

Jag önskar att jag tog en bild når vi nådde lite höjd..... Detta är när vi just kommit ned från berget och har cyklar över bäcken.

 

 

 

Kommentera inlägget här :